آموزش میکاپ اسموکی + مراحل انجام آرایش اسموکی

زیبایی و آراستگی دو فاکتور مهم در ظاهر افراد است. راه‌های مختلفی برای ایجاد زیبای چهره وجود دارد که برخی بدون عوارض و برخی دیگر با عوارض شدید همراه هستند. میکاپ و آرایش صورت یکی از روش‌هایی کم ضرر و در صورت اجرای اصولی بدون ضرر  است. برای زیباسازی اجزایی صورت و ایجاد جذابیت برای آن‌ها انجام میکاپ و آرایش صورت یکی از روش‌های رایج است. امروزه در سالن‌های زیبایی انواع میکاپ‌های صورت مانند میکاپ خلیجی، اروپایی، مصری و… انجام می‌شود.‌ یکی از محبوب‌ترین میکاپ‌های صورت که باعث جلوه‌ای بیشتر اجزایی صورت بخصوص چشم‌ها می‌شود، میکاپ اسموکی‌ می‌باشد‌. این میکاپ دارای تکنیک‌ها و مراحل خاصی می‌باشد و توسط میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای انجام می‌شود. در ادامه این مطلب به آموزش انجام آرایش اسموکی‌ به صورت اصولی می‌پردازیم.

میکاپ اسموکی‌ چیست؟

میکاپ اسموکی یک سبک پرطرفدار در میان خانم‌های جوان است. واژه اسموک به معنایی دود بوده و نشان دهنده سبکی از آرایش با سایه دودی و تیره است. ریشه این آرایش چشم به مصر برگشته و در گذشته خانم‌های مصری از سایه‌های تیره برای جذاب سازی چشم‌های خود استفاده می‌کردند و این نوع از میکاپ صورت تا به امروز یکی از محبوب‌ترین انواع میکاپ صورت خانم‌ها بوده است. در این مدل آرایش تمرکز بیشتر بر روی آرایش چشم بوده و با سایه‌های دودی و خط چشم حالتی کشیده و جذاب برای چشم‌ها ایجاد می‌شود. آرایش اسموکی‌ بیشتر برای افراد با چشم‌های درشت مناسب بوده و باعث درخشش بیشتر آن‌ها می‌شود.

آموزش ببینید: دوره صفر تا صد آموزش میکاپ

مراحل انجام متود آرایش اسموکی‌

برای انجام انواع میکاپ چشم ابتدا باید لوازم مورد نیاز آن را تهیه کنید. لوازم مورد نیاز برای انجام آرایش اسموکی‌ عبارتند از کانسیلر، پرایمر، سایه، خط چشم مدادی، براش، ریمل و مژه مصنوعی. میکاپ اسموکی‌ دارای مراحل بخصوصی بوده که یکی از اولین و پایه‌ای‌ترین مراحل آن زیر سازی چشم‌ها است.

مرحله اول

پابتدا با پرایمر و کانسیلر به خوبی چشم‌ها را زیرسازی کنید. اینکار باعث مرتب بودن آرایش چشم‌ها شده و ماندگاری آن را نیز بالا می‌برد. به این نکته توجه داشته باشید که پرایمر و کانسیلر در کنار هم باعث فیکس شدن آرایش چشم می‌شود. پس ابتدا پرایمر را به خوبی استفاده کرده و بر روی آن کانسیلر را به خوبی پخش کنید.

مرحله دوم

ابتدا با یک مداد خط چشم بن مژه بالا و پایین چشم خود را سیاه کنید سعی کنید خط چشم را کمی پهن کشیده و آن را امتداد دهید. تمیز بودن خط چشم اهمیت چندانی ندارد زیرا در مراحل بعدی خط چشم پخش می‌شود از این رو بر روی صافی و تمیزی خط چشم حساسیت به خرج ندهید.

بیشتر بخوانید: شناخت انواع سایه چشم براساس ساختار، مدل و رنگ

مرحله سوم

در این مرحله از سایه‌های تیره مانند سایه خاکستری استفاده کرده و با یک براش متوسط سایه را بر روی خط چشم می‌کشید و همراه با پخش کردن سایه خط چشم را نیز پخش می‌کنید. پخش کردن سایه را تا نیمی از پلک ادامه داده و سپس پلک پایین را نیز تیره می‌کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله از یک سایه قهوه‌ای رنگ (قهوه‌ای تیره) استفاده کرده و با یک براش بزرگتر از بالای سایه خاکستری تا خط پشت پلک پخش می‌کنیم و با ضربات آرام سعی می‌کنیم از ایجاد مرز بین دو سایه جلوگیری کنیم.

مرحله پنجم

از یک سایه نود و ترجیحا روشن برای ایجاد حالت طبیعی و نچرال چشم‌ها استفاده کنید. به این صورت که سایه روشن را بالای خط پلک زده و مقداری از آن را نیز زیر سایه خاکستری پایین پلک پخش کنید. برای اتمام میکاپ چشم اسموکی‌ از ریمل و مژه مصنوعی استفاده کنید.

نکته: برای انجام آرایش اسموکی‌ صحیح باید به این نکته توجه داشته باشید که در این آرایش تمرکز بر روی چشم‌ها بوده و برای سایر اجزایی صورت باید از رنگ‌های مات و ملایم استفاده کرد تا برجستگی و جذابیت چشم‌ها حفظ شود. استفاده از رنگ‌های جیغ در گونه و لب‌ها می‌تواند باعث مصنوعی دیده شدن چهره و کاهش جذابیت چشم‌ها شود.

سخن پایانی

میکاپ اسموکی‌ تنها یکی از انواع میکاپ‌های صورت بوده و در واقع یکی از روش‌های رایج برای ایجاد تغییر در صورت بخصوص چشم‌ها است. زیبایی این سبک از آرایش صورت باعث محبوبیت بالایی آن درمیان خانم‌ها بخصوص خانم‌های جوان شده است. نکته حائز اهمیت در میکاپ اسموکی‌ زیرسازی اصولی صورت است که درصورت اجرایی نادرست باعث آسیب به آرایش و نامرتب دیده شدن آن می‌شود. آرایش صورت یک تکنیک ساده بوده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث ایجاد تغییری چشمگیر و چشم‌نواز در ظاهر شما می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *