انواع مش مو + روش‌های انجام و مواد لازم برای مش

از گذشته تاکنون داشتن چهره‌ای زیبا و جذاب دغدغه‌ی بسیاری از افراد به ویژه بانوان بوده است. از این رو امروزه بسیاری از بانوان به دنبال روش‌هایی برای افزایش زیبایی ظاهر خود هستند. موی سر یکی از بخش‌های بسیار تاثیرگذار در جذابیت ظاهر افراد به شمار می‌آید. داشتن موهایی با رنگ جذاب و ظاهری آراسته یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیبایی ظاهر به حساب می‌آید. یکی از روش‌هایی که به افزایش زیبایی مو‌ها کمک شایانی می‌کند استفاده از تکنیک رنگ و مش مو است. با استفاده از این تکنیک تکه‌هایی از موی شما رنگ خواهد شد که باعث تفاوت رنگ این قسمت‌ها با رنگ قسمت پایه مو‌ها می‌شود و همین تفاوت موجب ایجاد زیبایی خاصی در ظاهر مو‌ها خواهد شد‌. برای آشنایی بیشتر با مش مو در ادامه این مطلب به بررسی روش‌های انجام مش مو، مواد لازم برای مش مو و تفاوت مش با هایلایت مو خواهیم پرداخت.

روش‌های انجام مش مو

انجام تکنیک مش مو دارای انواع و روش‌های خاصی می‌باشد. امروزه مش مو در آرایشگاه‌ها با دو روش مش مو با استفاده از فویل و مش مو با استفاده از کلاه انجام می‌شود که در ادامه به بررسی این دو مورد خواهیم پرداخت.

اجرای مش مو با استفاده از فویل

در این روش مو‌ها با روش‌های مختلف تقسیم بندی شده و داخل فویل قرار می‌گیرند. سپس روی قسمت‌های مورد نظر دکلره مو قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که مواد دکلره باید به مقدار کافی با فاصله نیم سانتی از کف سر روی مو‌ها قرار بگیرد. در نهایت پس از روشن شدن مو‌ آن را می‌شویند و به رنگساژ آغشته می‌کنند.

اجرای مش مو با استفاده از کلاه

در این روش با استفاده از یک کلاه و یک قلاب مو‌ها مش می‌شوند. در مرحله اول ابتدا مو‌ها به خوبی شانه می‌شوند و سپس کلاه مش روی سر قرار می‌گیرد و قسمت‌هایی از مو با استفاده از قلاب از سوراخ‌های موجود در کلاه مش خارج شده و مواد دکلره روی آن قرار می‌گیرد. و در نهایت پس از روشن شدن موها آن‌ها را به رنگساژ آغشته می‌کنند.

آموزش ببینید: دوره آموزش رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته

مواد لازم برای مش مو

برای اجرای مش مو مانند هر تکنیک دیگری به مواد و لوازم مختلفی نیاز خواهید داشت. در ادامه این بخش به معرفی مواد لازم برای مش مو خواهیم پرداخت‌.

پودر ‌دکلره

هدف اصلی از استفاده از دکلره روشن کردن مو‌ها می‌باشد. پودر دکلره در بازار دارای سه نوع پودر دکلره سفید، پودر آبی و پودر دکلره بنفش است. پودر دکلره سفید ضعیف بوده و اغلب برای مو‌های نازک و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر دکلره آبی با پودر دکلره سفید تفاوت چندانی ندارد و اغلب برای مو‌ها با پایه نارنجی استفاده می‌شود. و در نهایت پودر دکلره بنفش نسبت به پودر دکلره سفید و آبی قوی‌تر بوده و برای خنثی کردن رنگ زرد دکلره از آن استفاده می‌شود.

اکسیدان

اکسیدان مایعی است که برای اجرای مش مو با پودر دکلره ترکیب می‌شود. اکسیدان با درصد‌های مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام برای مو‌های خاصی کاربرد دارند. به عنوان مثال برای رنگ موهای طبیعی معمولا از اکسیدان ۹ درصد برای ریشه مو‌ها و از اکسیدان ۱۲ درصد برای ساقه مو‌ها استفاده می‌کنند. همچنین برای روشن کردن مو‌های رنگ شده معمولا از اکسیدان ۶ درصد برای ریشه مو‌ها و از اکسیدان ۹ درصد برای ساقه مو‌ها  استفاده می‌شود.

رنگساژ

یکی از قسمت‌های مهم در دکلره مو استفاده از رنگساژ است. در این قسمت شما باید رنگ مو مورد نظر را با مقداری اکسیدان ترکیب کنید تا غلیظ شود و ماده بدست آمده را به مدت لازم روی موها قرار دهید تا موها رنگ بگیرند.

تفاوت مش با هایلایت مو چیست؟

هدف اصلی استفاده از هر دو روش هایلایت و مش مو ایجاد رنگ‌های روشن روی قسمت‌هایی از موی سر می‌باشد. تفاوت اصلی مش و هایلایت در میزان تغییر رنگ مو پس از انجام هر تکنیک است. به طور کلی میزان تغییر رنگ قسمت‌هایی از مو پس از انجام مش بیشتر از هایلایت مو است. از دیگر تفاوت‌های مش و هایلایت می‌توان به میزان آسیب رساندن هر کدام به موها اشاره کرد. استفاده از مش علاوه بر تغییر رنگ بیشتر در مو‌ها می‌تواند آسیب بیشتری را هم به همراه داشته باشد. اما با وجود این تفاوت‌ها همچنان بسیاری از افراد از هر دو روش برای روشن کردن موها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شناخت انواع رنگ مو بر حسب پایه رنگی

سخن ‌پایانی

امروزه مش مو یکی از روش‌های پر طرفدار برای ایجاد جلوه‌ای متفاوت و زیبا در موها به شمار می‌رود. از این رو بسیاری از بانوان امروزه به استفاده از روش‌های مش مو برای روشن کردن قسمت‌هایی از موهای خود می‌پردازند. امروزه مش مو در آرایشگاه‌ها اغلب در دو روش مش با فویل و مش با کلاه اجرا می‌شود که افراد با توجه به سلیقه خود می‌توانند هر دو روش را انتخاب نمایند. دقت داشته باشید که استفاده از مش مو مانند هر تکنیک دیگری دارای فواید و عوارض خاصی می‌باشد. از این رو پیش از هر اقدامی برای استفاده از روش مش مو ابتدا اطلاعات لازم در زمینه فواید و عوارض انواع مش مو را مطالعه نمایید و مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید تا از بروز هرگونه آسیبی جلوگیری کنید و از داشتن مو‌هایی متفاوت و جذاب لذت ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *