آخرین سبک‌های میکاپ برای مناسبت‌های خاص

آخرین سبک‌های میکاپ برای مناسبت‌های خاص

شاید به طور کلی بسیاری از سبک‌های میکاپ را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید و دوست دارید آن‌ها را یاد بگیرید و برای مناسبت‌های خاص، خود را آرایش کنید. همچنین استفاده از لوازم آرایش‌های مختلف در کنار هم، زیبایی آرایش شما را کامل‌تر می‌کند، اما فقط لوازم آرایش مهم نیست بلکه سبک و تکنیک بسیار مهم است. در این مقاله شما را با سبک‌های محبوب برای میکاپ آشنا می‌کنیم، بنابراین می‌توانید یکی از بهترین مدل‌ها را برای خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

میکاپ چیست؟ 

میکاپ (Makeup) یا آرایش شامل مواردی مانند: رژ لب، ریمل، سایه چشم، رژگونه، هایلایتر و چندین محصول دیگر است که برخی از خانم‌ها برای اصلاح چهره خود استفاده می‌کنند تا جذاب‌تر جلوه دهند و یا بازیگرانی که برای تغییر یا بهبود ظاهر خود از آن استفاده می‌کنند. همچنین آرایش باعث افزایش زیبایی طبیعی می‌شود و ویژگی‌های منحصر به فرد را برجسته می‌کند.

انواع سبک‌های میکاپ

انواع مختلف آرایش به دنبال دستیابی به هدف تقویت ویژگی‌های طبیعی و زیبایی یک فرد است. برخلاف تصور عامه، میکاپ چیزی نیست که باعث پنهان کردن و تغییر شکل ظاهری یک شخص شود، در واقع از انواع مختلف آرایش برای برجسته کردن و برجسته سازی زیبایی طبیعی یک فرد استفاده می‌شود.

آرایش طبیعی

در حال حاضر تعداد زیادی از خانم‌ها به آرایش طبیعی روی می‌آورند‌، زیرا در کمال سادگی ‌عیب و نقص صورت را می‌پوشاند و چهره را جذاب و جوان‌تر می‌کند و آرایش‌های طبیعی ماندگاری بیشتری در رنگ پوست و لب‌ دارد.

گریم و میکاپ با ایربراش

آرایشگران به جای استفاده از ابزارهای آرایش سنتی مانند برس و اسفنج روی آرایش، از ایربراش (قلم بادی که شبیه به تفنگ است) استفاده می‌کنند. این کرم پودر، لایه‌ای نازک از آرایش را ایجاد می‌کند و صورت را صاف، بی‌عیب و نقص به نظر می‌رساند. ممکن است این میکاپ کمی سنگین باشد به خصوص اگر هوا مرطوب باشد، اما ماندگاری طولانی دارد.
آرایش Airbrush بی‌نقص ترین و صاف‌ترین ظاهر را در بین انواع مختلف آرایش‌ها دارد و تمام لکه‌ها را می‌پوشاند.

میکاپ مات

احتمالاً در بین انواع مختلف آرایش، آرایش مات محبوب‌ترین است. این نوع میکاپ برای مناسبت‌های خاص پیشنهاد می‌شود. ظاهر آرایش مات باعث می‌شود صورت شما با رنگ‌های خیره کننده، طبیعی جلوه کند. این آرایش ظریف و جذاب برای همه نوع آب و هوا نیز مناسب است. این یک آرایش عالی برای انواع مناسبت‌ها و  همه اوقات روز است.
این نوع میکاپ بسیار سبک است و به پوست شما اجازه می‌دهد نفس بکشد و جذاب به نظر برسد. آرایش مات در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها قرار دارد و امکان بسیاری را برای ایجاد نمای خیره کننده فراهم می‌کند.

آرایش مینرال یا معدنی

در آرایش مواد معدنی از مواد آرایشی بدون مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که به پوست آسیب نمی‌رساند. مواد آرایشی خشن می‌تواند به پوست آسیب برساند، به خصوص برای افرادی که پوست حساسی دارند. آرایش مواد معدنی اغلب پس از انجام اقدامات درمانی ویژه برای بهبود پوست، توسط متخصصین پوست توصیه می‌شود.

آرایش با مواد معدنی هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند.

آرایش براق صورت

همانطور که از نام آن پیداست، لوازم آرایش براق و درخشان، باعث درخشش صورت شما می‌شود. این لوازم شامل سایه‌‌های براق و اکلیلی، رژهای مایع و کرم پودرهای براق است. تکنیک‌های آرایش براق و شاینی می‌تواند در تمام قسمت‌های صورت، گردن و شانه‌ها انجام شود و زیبایی‌های شما را برجسته‌تر و چهره شما را جوان‌تر نشان دهد.
 میکاپ براق می‌تواند نگاه فرد را از ساده به خیره کننده تغییر دهد. این آرایش برای درخشش شماست و برای موقعیت‌های خاص بسیار فوق العاده است.

آرایش چشم اسموکی

آرایش اسموکی (Smokey) یا دودی که با چشم‌های تیره و لب‌های پررنگ، چهره شما را جذاب‌تر جلوه می‌دهد و تمرکز اصلی این سبک آرایش در چشم‌ها است و آن‌ها را درشت تر و زیباتر می‌کند. در این آرایش از رنگ سیاه و خاکستری، همچنین از مژه‌های بلند و خط چشم استفاده می‌شود. این نوع آرایش بیشتر مناسب مجالس و مهمانی‌ها است.

نکاتی مهم برای انتخاب انواع میکاپ

با وجود سبک‌های مختلف آرایشی، تشخیص اینکه چه چیزی برای شما بهتر است، کار سختی است. مخصوصاً در روزی که عروسی شما است و دوست دارید بی نقص به نظر برسید، اما به دلیل آرایش اشتباه، ممکن است ظاهر شما مورد پسند نباشد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انتخاب نوع مناسب آرایش برای مراسم‌های مختلف عروسی آورده شده است:

  • با یک متخصص آرایش حرفه‌ای صحبت کنید تا  بتواند نوع پوست شما را تشخیص دهد.
  • آرایش شما را مناسب با مواردی مانند: آب و هوا، لباس عروس، نورپردازی و زمان مناسبت، انتخاب کند.
  • همیشه قبل از روز عروسی، به صورت آزمایشی شما را میکاپ کند.
  • برای درخشش طبیعی و نتایج بهتر آرایش، حداقل 2 ماه قبل از عروسی، پوست شما را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش پاک‌سازی کند.

منبع: www.weddingwire.in

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *