کاشت مژه موقت چیست؟ + مراقبت‌های پس از انجام آن

داشتن چهره‌ای زیبا و جذاب خواسته‌ی بسیاری از بانوان است.  یکی از بخش‌های بسیار تاثیرگذار در جذابیت چهره داشتن چشم‌ها و مژه‌هایی زیبا است. عوامل مختلفی مانند مژه‌های کوتاه و فاصله دار، پلک‌های افتاده، چشمان پف کرده و… می‌توانند زیبایی چشمان را کاهش دهند. یکی از راه‌های رفع این مشکلات و افزایش جذابیت‌ چشم استفاده از تکنیک کاشت مژه موقت و دائمی است. کاشت مژه موقت همانطور که از نامش هم پیدا است برای مدت طولانی ماندگاری ندارد و تنها در یک بازه‌ی زمانی موقتی دارای ماندگاری هست. این نوع از مژه‌ها معمولا برای یک یا دو روز و نهایتا در صورت نگهداری مناسب تا یک هفته دوام می‌آورند. کاشت مژه‌های موقت  نسبت به کاشت دائمی بسیار راحت‌تر بوده و برای انجام آن تنها به مژه و چسب مخصوص آن نیاز داریم و این کار در زمان بسیار کمتری نسبت به کاشت دائم قابل انجام می‌باشد. در این روش با استفاده از چسب مخصوص تار‌های مژه یکی پس از دیگری به مژه‌های طبیعی متصل می‌شوند و در نهایت مانند مژه واقعی به نظر می‌رسند.

 

انواع کاشت مژه موقت

برای پوشاندن بسیاری از عیب‌های چشم، استفاده از مژه‌های موقت بسیار کاربردی است و می‌تواند جلوه‌ای زیبا و خیره‌کننده به چشمان شما ببخشد. کاشت مژه موقت دارای مدل‌های مختلف بوده و هر کدام می‌توانند سبک و جلوه‌ای جدید در چهره ایجاد کنند. شما با توجه به نوع سلیقه خود می‌توانید انواع مدل‌های کاشت مژه را انتخاب نمایید. در ادامه این بخش به بررسی انواع مدل‌های کاشت موقت مژه خواهیم پرداخت.

آموزش ببینید: دوره صفر تا صد آموزش اکستنشن مژه

کاشت مژه موقت کایلی

یکی از مدل‌های جدید کاشت مژه موقت مدل کایلی می‌باشد که در این مدل دانه‌های تار مژه مصنوعی به مژه‌های طبیعی اضافه شده و به این ترتیب می‌توان تار‌های مژه را به صورت مجزا بلند، ضخیم و پررنگ کرد.

کاشت مژه موقت گربه‌ای

یکی از مدل‌های پر طرفدار در کاشت موقت مژه مدل گربه‌ای می‌باشد که کاشت آن به نحوی است که موجب جذابیت دو چندان چشم‌ها می‌شود. در مدل گربه‌ای همانطور که از نامش هم پیدا است مژه‌ها به شکلی کنار هم قرار می‌گیرند که به چشم حالتی شبیه به چشم گربه‌ بدهند.

کاشت مژه موقت کلاسیک

کاشت مژه موقت کلاسیک یا همان طبیعی یکی از رایج‌ترین مدل‌های کاشت مژه موقت به شمار می‌آید. همانطور که از نام این نوع کاشت مشخص است مژه‌ها با فرمی طبیعی کاشته می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که جلوه‌ای ساده و طبیعی اما در عین حال بسیار زیبا به چشمان شما بخشیده شود.

کاشت مژه موقت هیدن

این نوع از کاشت نوعی کاشت نامرئی است، به این معنی که مژه‌های مصنوعی به صورت نامعلوم و نامشخص به مژه‌های طبیعی اضافه می‌شوند و فرمی مصنوعی به مژه‌ها نمی‌دهند. در روش کاشت مژه هیدن تار‌های مژه مصنوعی ریز و نازک به صورت کاملا قرینه به مژه‌های چشم‌ها اضافه شده و جلوه‌ای طبیعی به چشم و مژه‌‌ها می‌بخشد.

کاشت مژه موقت ریسه‌ای

فرم دیگری از کاشت مژه موقت کاشت ریسه‌ای است که به آن کاشت ریلی نیز گفته می‌شود. در این روش تار‌های مژه مصنوعی به صورت یک ریسه به مژه‌های طبیعی به شکل یک دست اضافه می‌شود. بعد از قرارگیری ریسه روی مژه‌ها در صورت نیاز بخش‌هایی از مژه ریسه‌ای کوتاه یا حالت داده می‌شود.

کاشت مژه موقت عروسکی

کاشت مژه عروسکی نیز یکی از مدل‌هایی است که میان بانوان طرفداران زیادی دارد. در این مدل مژه‌های مصنوعی در ابتدا و انتهای چشم کوتاه‌تر و در قسمت میانی چشم بلند‌تر هستند. استفاده از این سبک از کاشت مژه می‌تواند چشم‌های ریز را درشت‌تر نشان دهد. استفاده از مدل کاشت عروسکی برای پلک‌های افتاده نیز مناسب می‌باشد.

کاشت مژه موقت برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت مژه موقت برای افرادی که طاقت داشتن کاشت مژه دائمی را ندارند اما گاهی برای برخی از مناسبت‌ها یا شرکت در بعضی از مجالس میل به استفاده از مژه مصنوعی برای مدت کوتاهی دارند مناسب است. همچنین افرادی که نمی‌خواهند مدت زمان طولانی را برای انجام مراحل کاشت مژه دائمی صرف کنند و یا قادر به انجام مراقبت‌های پس از کاشت دائمی نیستند نیز می‌توانند از کاشت مژه موقت استفاده کنند. استفاده از این تکنیک  باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا و متفاوت در چشم‌ها برای مدتی کوتاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت کاشت با اکستنشن مژه + انواع روش ها، مزایا و معایب

مزایای کاشت مژه موقت

استفاده از تکنیک کاشت مژه موقت دارای مزایای زیادی است . برای مثال استفاده از کاشت مژه موقت به مژه‌های شما حجم بیشتری می‌بخشد، استفاده از مدل‌های مختلف آن فرم جدیدی به چشم‌ها می‌دهد، چشم‌ها و ظاهر کلی شما را زیبا‌تر می‌کند، مژه‌های شما را بلند و ضخیم‌تر نشان می‌دهد، به مژه‌های طبیعی شما آسیبی نمی‌رساند و برای استفاده در بازه‌ زمانی کوتاه و موقتی مناسب می‌باشد.

 

عوارض کاشت مژه موقت

استفاده از تکنیک کاشت مژه مانند هر تکنیک زیبایی دیگر در کنار مزایای آن دارای معایب و عوارضی نیز هست. اما استفاده از کاشت مژه موقت نسبت به کاشت دائمی دارای عوارض کمتری می‌باشد. در برخی از موارد ممکن است حساسیت چشم فرد به چسب مژه باعث ایجاد قرمزی، خارش و سوزش شود. همچنین در صورتی که مژه‌ها اصولی و درست جدا نشوند می‌تواند باعث کنده شدن مژه‌های اصلی شود. در برخی موارد نیز استریل نبودن محیط کار مژه کار می‌تواند باعث بروز حساسیت و عفونت چشم‌ها شود.  

مراقبت‌های پس از انجام کاشت مژه موقت

استفاده از کاشت مژه مصنوعی مانند هر تکنیک دیگری به مراقبت نیاز دارد تا از عوارض آن تا حد ممکن جلوگیری شود. برای افزایش طول عمر مژه نیز باید به مراقبت‌های پس از انجام کاشت مژه توجه داشته باشید. بعد از انجام کاشت مژه مصنوعی نباید از ریمل و هرگونه لوازم آرایشی دیگر روی مژه‌ها استفاده کرد. علاوه بر این اگر بعد از انجام کاشت مژه‌ها را بیش از حد لمس کنیم و یا مژه‌ها در معرض آب یا بخار قرار بگیرند احتمال جدا شدن آن‌ها زیاد است.

 

سخن پایانی

همه افراد داشتن چهره‌ای زیبا و جذاب را دوست دارند. یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در زیبایی چهره زیبایی چشم‌ها است. یکی از عواملی که به چشم‌ها زیبایی می‌بخشد داشتن مژه‌های بلند و حجیم است. امروزه بسیاری از بانوان برای داشتن چشم و مژه‌هایی زیبا به انجام انواع کاشت مژه موقت و دائم می‌پردازند. استفاده از انواع کاشت مژه موقت می‌تواند برای مدت کوتاهی به چشمان شما جلوه‌ای متفاوت و خیره‌کننده ببخشد. با مراجعه به سالن‌های زیبایی معتبر و انجام اصولی کاشت مژه و رعایت مراقبت‌های پس از انجام کاشت مژه می‌توانید ماندگاری آن را کمی افزایش دهید و از بروز عوارض نیز جلوگیری نمایید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *