9 اشتباهی که باعث خراب شدن کراتینه مو می‌شود!

داشتن موهای صاف و لخت، آرزوی خانم‌های زیادی است. کراتین یکی از روش‌های متداول برای صاف و شلاقی کردن مو است که طرفداران زیادی دارد. میزان ماندگاری کراتین مو، به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل، میزان مراقبت از موها است.

زیرا نحوه مراقبت از موهای کراتین شده متفاوت است و باید اصول و نکات مختلفی رعایت شود. بسیاری از خانم‌هایی که کراتین انجام داده‌اند، از سر نا آگاهی و یا غفلت، اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که باعث خراب شدن کراتینه موی آن‌ها می‌شود.

بنابراین همه افرادی که موهای خود را کراتین کرده‌اند، باید نکات بسیاری را در مراقبت از موهای خود رعایت کنند و از اشتباهاتی که باعث خراب شدن کراتینه مو می‌شود، اجتناب کنند. اما حتما این سوال برای شما به وجود آمده است که چه اشتباهاتی باعث خراب شدن سریع کراتین مو می‌شود؟ ما در این مقاله از سایت الهه بیوتی به پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مهم‌ترین اشتباهات رایج خراب شدن کراتینه مو

بسیاری از خانم‌هایی که کراتین انجام داده‌اند از ماندگاری کوتاه کراتین موهای خود شکایت می‌کنند. اما این افراد باید توجه داشته باشند که درصد زیادی از ماندگاری کراتین، به مراقبت‌های بعد از کراتین بستگی دارد.

تکرار اشتباهاتی معمولی و پیش پا افتاده باعث از بین رفتن سریع اثر کراتین و هدر رفتن هزینه صرف شده خواهد شد. بنابراین با اطلاع از اشتباهات رایجی که باعث از بین رفتن کراتین مو می‌شود، می‌توان تا حد زیادی از چنین فاجعه‌ای جلوگیری نمود. ما در ادامه به مهم‌ترین اشتباهاتی که باعث خراب شدن کراتینه مو می‌شود پرداخته‌ایم.

1.     خیس کردن موها بلافاصله بعد از کراتین

فرایند صاف شدن مو به روش کراتین، قاعده و اصول خاص خود را دارد. عامل مهمی که باعث صاف شدن موها در این روش می‌شود، ذرات پروتئینی هستند که به عمق موها نفوذ کرده و باعث صاف شدن تار موها می‌شوند. اما این ذرات برای تثبیت شدن به زمان نیاز دارند که درصورت تماس با آب و خیس شدن مو، اثرات آن‌ها از بین می‌رود.

به همین دلیل توصیه می‌شود که بلافاصله بعد از کراتین، موها خیس نشده و شستشو داده نشوند. این مسئله به میزانی اهمیت دارد که توصیه می‌شود از عرق کردن سر و موها نیز جلوگیری شود. زمان مناسب شستشو و خیس شدن مو پس از کراتین، 3 الی 4 روز است.

بیشتر بخوانید: آسان‌ترین روش کراتینه مو در خانه!

2.     عدم استفاده از اسپری و ماسک مو

به منظور تثبیت و ماندگاری بیشتر موهای کراتین شده، باید بعد از حمام از ماسک و اسپری‌های مخصوص کراتین استفاده شود. زیرا بعد از حمام امکان گره خوردن موها به هم وجود دارد که شانه کردن مو در این حالت، باعث کاهش ماندگاری کراتین می‌شود. بهتر است که از اسپری و ماسک موهای باکیفیت استفاده نمود که ترکیبات آن‌ها برا موهای کراتین شده مضر نباشند.

3.     محکم بستن موها

بستن و گره زدن محکم موها با کلیپس و کش، باعث از بین رفتن صافی موهای کراتین شده و تغییر حالت آن‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است که از بستن موها به خصوص تا چند روز بعد از انجام کراتین جلوگیری شود. موهای کراتین شده باید معمولا باز باشند تا حالت صاف خود را حفظ کنند و تغییر حالت ندهند.

خدمات ما: خدمات کراتینه و احیای مو

4.     استفاده کردن از روبالشی نامناسب

روبالشی نامناسب یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر تغییر حالت موهای کراتین شده و کاهش ماندگاری آن‌ها می‌شود. جنس روبالشی باید به گونه‌ای باشد که هنگام تماس با مو اصطکاک ایجاد نکرده و باعث تخریب و از بین رفتن ساختار و پیوند پروتئینی مو و در نهایت وز شدن مو نشود. بنابراین، روبالشی نخی برای موهای کراتین شده مناسب نخواهد بود و بهتر است که از روبالشی ساتن یا ابریشمی که برای موهای کراتین شده مناسب است، استفاده کرد.

5.     استفاده از شامپوهای دارای سولفات

ترکیبات شامپو‌هایی که مناسب برای موهای کراتین شده هستند، با ترکیبات شامپوهای معمولی متفاوت است. زیرا بعد از کراتین، ساختار مو تغییر کرده و مو حساسیت بیشتری خواهد داشت. بنابراین مواد شیمیایی مانند سولفات، به موهای کراتین شده آسیب وارد خواهد کرد. بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده، شامپوهای بدون سولفات هستند. البته این شامپوها کف کمتری نسبت به شامپوهای معمولی دارند و ممکن است در ابتدا، نتوان به این موضوع عادت کرد.

6.     استفاده بیش از حد از تجهیزات حرارتی

استفاده از تجهیزات حرارتی حتی برای موهای معمولی و کاملا سالم نیز مضر بوده و باعث از بین رفتن مقاومت مو می‌شود. همانطور که گفته شد، موهایی که کراتین می‌شوند حساسیت بیشتری نسبت به موی معمولی خواهند داشت. بنابراین استفاده از تجهیزات حرارتی برای موهای کراتینه شده مناسب نیست و باعث شکننده شدن پیوند مو و در نتیجه کاهش ماندگاری کراتینه مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: آنچه درباره عوارض استفاده از اتو مو به شما نمی‌گویند!

7.     شستن بیش از حد مو

شستشوی موهای کراتین شده باید به اندازه باشد و شستن بیش از حد اندازه آن، موجب کاهش ماندگاری کراتینه خواهد شد. البته درصورت تمایل به دوش گرفتن روزانه نیز می‌توان موهای سر خود را با کلاه مخصوص حمام پوشانده و سپس دوش گرفته شود. باتوجه به توصیه آرایشگران، شستن هر 3 روز یک بار موها، بهترین بازه زمانی برای شستشوی موی کراتین شده است. البته استثنایی برای افرادی که موی سر آن‌ها به سرعت چرب می‌شود نیز وجود دارد. این افراد می‌توانند هر یک روز در میان موی خود را شستشو دهند، اما بهتر است که از اسکراب مخصوص کف سر و شامپو خشک استفاده کنند.

8.     شستن مو با آب داغ

بسیاری از افراد به حمام کردن با آب داغ تمایل دارند. اما بهتر است افرادی که موهای خود را کراتین کرده‌اند از حمام کردن با آب داغ اجتناب کنند. زیرا آب داغ باعث خشک شدن پوست کف سر و در نتیجه تولید چربی جایگزین می‌شود. بنابراین بهتر است که آب حمام خیلی داغ نباشد و از آب ولرم برای شستشو موی کراتین شده استفاده کرد که مانع از چرب شدن مو و در نهایت کاهش ماندگاری کراتین خواهد شد.

آموزش ببینید: دوره آموزش کراتینه و صافی مو

9.     شنای بیش از حد در دریا و استخر

آب دریا و استخر به دلیل ترکیباتی که دارند برای موهای کراتین شده مناسب نیستند‌. زیرا آب دریا شور است و آب استخر نیز دارای کلر است که این مواد به کاهش ماندگاری کراتین منجر خواهند شد. بنابراین بهتر است که برای شنا در دریا و استخر، از کلاه مخصوص استفاده شود. همچنین بعد از شنا باید حتما مو را به آب تمیز، آبکشی کرد.

نتیجه‌گیری

یکی از عوامل تاثیر گذار بر زیبایی، داشتن موهای صاف و لخت است. امروزه روش‌های مختلفی برای صاف کردن موها به وجود آمده است که کراتینه مو یکی از این روش‌های کاربردی و پرطرفدار بوده که موهای وز، فر و مجعد در این روش کاملا صاف می‌شوند.

میزان ماندگاری کراتین مو به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به صورت کلی میزان ماندگاری کراتین بین 3 تا 6 ماه است که در صورت رعایت برخی نکات و مراقبت‌ها، ماندگاری کراتین نیز بیشتر خواهد شد. اشتباهات زیادی وجود دارد که ما خیلی از ما بعد از انجام کراتین به آن‌ها توجهی نداریم اما باعث خراب شدن کراتینه مو می‌شوند.

برخی از عواملی که باعث کاهش ماندگاری کراتین مو می‌شوند عبارتنداز، خیس کردن موها بلافاصله بعد از کراتین، محکم بستن موها، عدم استفاده از اسپری و ماسک مو، استفاده کردن از روبالشی نامناسب، استفاده بیش از حد از تجهیزات حرارتی، استفاده از شامپوهای دارای سولفات، شنای بیش از حد در دریا و استخر، شستن مو با آب داغ، شستن بیش از حد مو و غیره. ما در این مقاله از سایت الهه بیوتی به بررسی همه این عوامل و دلیل تاثیر آن‌ها بر کاهش ماندگاری کراتینه مو پرداختیم.

سوالات متداول

  1. ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

ماندگاری کراتینه مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به صورت کلی ماندگاری کراتینه بین 3 تا 6 ماه است که در صورت رعایت برخی نکات و مراقبت صحیح، این بازه زمانی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  1. چه اشتباهاتی باعث خراب شدن کراتینه مو می‌شود؟

عوامل مختلفی بر خراب شدن و کاهش ماندگاری کراتین مو اثر می‌گذارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز، خیس کردن موها بلافاصله بعد از کراتین، محکم بستن موها، عدم استفاده از اسپری و ماسک مو، استفاده کردن از روبالشی نامناسب، استفاده بیش از حد از تجهیزات حرارتی، استفاده از شامپوهای دارای سولفات، شنای بیش از حد در دریا و استخر، شستن مو با آب داغ، شستن بیش از حد مو و غیره.

  1. آیا کراتینه مو نیاز به مراقبت دارد؟

بله، موهای کراتین شده نسبت به موهای عادی حساس‌تر هستند‌ بنابراین به منظور ماندگاری بیشتر کراتین باید مراقبت‌های لازم بعد از کراتین را انجام داد و نکات مهم مراقبتی را رعایت کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

1 thoughts on “9 اشتباهی که باعث خراب شدن کراتینه مو می‌شود!

  1. زینب میگوید:

    سلام من موهام کراتینه میشه شنیون کنم آخه خیلی از زن ها میگن نباید انجام بدی چون خراب میشه و دوباره فر میشه راست میگم یا دروغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *