آموزش قدم به قدم آرایش ساده و شیک برای تازه کار‌ها + تصویری

آموزش آرایش ساده

آموزش اصولی آرایش ساده و شیک برای تازه کار‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که رعایت اصول اولیه یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. با سایت الهی بیوتی همراه باشید تا شما را با آموزش اصولی آرایش ساده برای افراد مبتدی آشنا سازیم.

آموزش اصولی آرایش ساده

داشتن آرایش ساده برای افزایش زیبایی ظاهری اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولاً داشتن آرایش زیبا و فوق‌العاده باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. اما نوع آرایشی مورد قبول است که از انواع آرایش‌های زیبا و طبیعی باشد که به عنوان آرایش لایت شناخته می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا با مراحل آرایش اصولی برای افراد مبتدی آشنا شوید.

مرحله اول: استفاده از مرطوب‌کننده

استفاده از مرطوب‌کننده

 

استفاده از مرطوب‌کننده در مرحله اول اهمیت بسیار زیادی دارد. از انواع مرطوب‌کننده‌های مختلف مانند اسپری صورت، سرم‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌ها و روغن‌ها می‌توانید استفاده کنید. اسپری صورت محلولی است که دارای پایه آب می‌باشد و از انواع ویتأمین‌ها و خوشبو‌کننده‌های مفید تشکیل یافته است. با استفاده از این محصول می‌توانید رطوبت پوست را در طول روز حفظ کنید.

سرم‌ها محلول‌های سبک هستند که به راحتی جذب پوست می‌شوند معمولاً از آن‌ها برای مناطق مشخصی استفاده می‌شود. استفاده از سرم مانع از ایجاد چین و چروک روی پوست می‌شود. لوسیون‌ها از متداول‌ترین مرطوب‌کننده‌هایی هستند که به منظور جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست تولید شده‌اند. اگر پوست خشک دارید بهترین انتخاب برای شما استفاده از کرم است. کرم‌ها سنگین‌تر از انواع مرطوب‌کننده‌های دیگر هستند و باعث آبرسانی پوست می‌شوند.

بیشتر بخوانید: لوازم آرایش مورد نیاز دختران نوجوان { ۷ لوازم مهم }

روغن‌ها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که پوست نیاز به رطوبت بیشتر داشته باشد. معمولاً از بهترین انواع روغن‌ها برای پوست‌های حساس خشک و معمولی استفاده می‌شود. اگر دارای پوست چرب هستید، از محصولات روغنی و مرطوب‌کننده استفاده نکنید.

مرحله دوم: استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر

پس از اینکه پوست خود را مرطوب کردید باید از پرایمر استفاده کنید. پرایمر سطح آرایش را صاف‌تر کرده و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد. برای استفاده از پرایمر مقدار کمی از آن را روی نوک انگشت خود، براش و یا اسفنج بریزید. توجه داشته باشید که در هنگام خرید پرایمر، بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

مرحله سوم: استفاده از لایه اولیه مایع

در این مرحله باید از یک لایه مناسب برای پوستتان استفاده کنید. انتخاب لایه مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از خانم‌ها از ابزار‌های آرایشی مانند اسفنج و برش و برخی نیز از انگشت خود برای استفاده از لایه مایع استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که قبل از انجام آرایش و یا استفاده از انگشت خود به خوبی آن را بشویید تا هیچگونه آلودگی به مواد آرایشی نفوذ نکند.

مرحله چهارم: استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر

کانسیلر به دو صورت مایع و استیک وجود دارد. معمولاً از کانسیلر مایع در نزدیکی نواحی چین و چروک دار مانند اطراف چشم و دهان استفاده می‌شود.

مرحله پنجم: استفاده از کرم پودر

استفاده از پودر پایه یک عمل بسیار دشوار است. توجه داشته باشید که اگر مقدار کمی از آن استفاده کنید انگار که به هیچ عنوان از آن مصرف نکرده‌اید و اگر بیش از اندازه استفاده شود، باعث ایجاد آرایش ناخوشایند می‌شود.

مرحله ششم: استفاده از برنز‌کننده

استفاده از یک برنز‌کننده با استفاده از یک برس مخصوص می‌تواند زیبایی خاصی به پوست شما دهد. معمولاً برس‌های برنزکننده دارای موی بسیار زیادی هستند و هر بار که آن را روی پوست خود می‌کشید، میزان برنزه شدن پوست افزایش پیدا می‌کند.

قدم هفتم: استفاده از رژگونه

استفاده از رژگونه باعث افزایش رنگ و طراوت چهره می‌شود. بهتر است آن را با استفاده از یک برس متراکم با مو‌های فراوان انجام دهید.

مرحله هشتم: استفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر مناسب باعث افزایش درخشش پوست می‌شود و به زیبایی شما می‌افزاید. هایلایتر دارای انواع مختلف مانند پودر و کرم است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هر یک از آن‌ها را تهیه کنید.

مرحله نهم: سایه چشم

سایه چشم

سایه چشم باعث افزایش زیبایی شما می‌شود. خواه از سایه‌های طبیعی و یا تیره استفاده کنید. بهتر است سایه خود را طوری انتخاب کنید که نیمی از آن روشن و نیمی نیز تیره باشد. در مرحله اول برس را به رنگ تیره آغشته نمایید. سپس آن را در گوشه خارجی چشم که بالای خط موج قرار دارد، بمالید. سایه تیره‌تر را در چاله پل که زیر استخوان ابرو است بکشید. مالیدن سایه را تا مرکز پلک انجام دهید چرا که گوشه‌های داخل را نباید تیره کنید. سپس از یک برش سایه تمیز استفاده کرده و دو سایه را با یکدیگر مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش خط چشم برای تازه واردها در مدل‌های مختلف

مرحله دهم: استفاده از خط چشم

استفاده از خط چشم بسیار سخت است چرا که باید با توجه به نوع چشم، آن را انتخاب کنید. خط چشم دارای انواع مختلف خط چشم مایع، ژله خط چشم، خط چشم مدادی است.

مرحله یازدهم: استفاده از ریمل

استفاده از ریمل یکی از مهم‌ترین مواردی است که مورد توجه تمامی آرایشگران قرار می‌گیرد. چرا که باعث افزایش زیبایی چشم می‌شود. ریمل را می‌توانید در رنگ‌های مختلف تهیه کنید اما رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه معمول‌تر هستند. همچنین می‌توانید از فرمژه نیز استفاده کنید.

مرحله دوازدهم: برق لب

برق لب

استفاده از برق لب یکی از مهمترین مراحل آرایش ساده است. اگر دارای لب‌های خشک و ترک خورده هستید می‌توانید از یک نرم‌کننده ملایم استفاده کنید.

آموزش ببینید: دوره آموزش گریم و میکاپ

سخن پایانی

آموزش آرایش ساده با الهه بیوتی، یکی از بهترین تجربه‌ها برای افراد مبتدی شناخته می‌شود. با استفاده از این نوع آرایش می‌توانید زیبایی طبیعی را به خود هدیه دهید. آموزش آرایش ساده و شیک برای تازه کار‌ها اهمیت زیادی دارد چرا که می‌توانند از این طریق، اصول آرایش را به خوبی فراگیرند.

سؤالات متداول

  1. انواع مرطوب‌کننده‌های مورد استفاده در آرایش ساده کدامند؟

در مرحله اول می‌توانید از انواع مرطوب‌کننده‌های مختلف مانند اسپری صورت، سرم‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌ها و روغن‌ها استفاده کنید.

  1. استفاده از پرایمر چه اهمیتی دارد؟

پرایمر سطح آرایش را صاف‌تر کرده و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

  1. از کانسیلر مایع در کدام ناحیه استفاده می‌شود؟

معمولاً از کانسیلر مایع در نزدیکی نواحی چین و چروک دار مانند اطراف چشم و دهان استفاده می‌شود.

  1. چرا استفاده از کرم پودر به اندازه مناسب اهمیت دارد؟

اگر مقدار کمی از آن استفاده کنید انگار که به هیچ عنوان از آن مصرف نکرده‌اید و اگر بیش از اندازه استفاده شود، باعث ایجاد آرایش ناخوشایند می‌شود.

 

منبع: ipsy.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 3.6]

1 thoughts on “آموزش قدم به قدم آرایش ساده و شیک برای تازه کار‌ها + تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *